V-280 Valor ukończył w tym miesiącu kolejny etap prób w locie w ośrodku badawczym Bella w mieście Arlington w Teksasie. Tym razem skupiały się one na manewrach z małymi prędkościami.

Cytowany przez FlightGlobal szef programu V-280 Ryan Ehinger podkreśla, że Valor wypełnia teraz wszystkie warunki poziomu 1 w zakresie panowania nad statkiem powietrznym w locie stawiane przez US Army. Przedsiębiorstwo spodziewa się, że te same warunki będą obowiązywać w odniesieniu do planowanego następcy UH-60 Black Hawka – maszyny określanej obecnie jako Future Long Range Assault Aircraft (FLRAA).

– Poziom 1 oznacza, że w gruncie rzeczy jesteśmy lepsi niż H-60 – tłumaczy Ehinger. Zachowanie prototypu stuprocentowo pokrywało się z opracowanymi wcześniej modelami teoretycznymi.

Oprócz tego Valor wykonuje już loty w konfiguracji zbliżonej do bojowej. W skład prób wchodziły między innymi loty z otwartymi drzwiami kabiny pasażerskiej czy z liną do desantowania zawieszoną pod skrzydłem.

W styczniu Valor po raz pierwszy osiągnął prędkość 280 węzłów (518 kilometrów na godzinę). Do tej pory prototyp spędził w powietrzu 110 godzin.

Zobacz też: Nowa wersja radiolokatora ASARS-2 dla U-2

(flightglobal.com)

Bell Helicopter