3 grudnia do bazy Valley przyleciał ostatni z zamówionych przez Wielką Brytanię samolotów szkolnych T-6C Texan II. Łącznie RAF będzie korzystał z trzydziestu ośmiu maszyn tego typu. Zastąpią one w służbie Shorty Tucano T1.

Zakup samolotów jest jednym z elementów wymiany całej floty samolotów i śmigłowców wykorzystywanych do szkolenia przyszłych pilotów brytyjskich sił powietrznych. Poza Texanami zakupiono dwadzieścia trzy samoloty szkolenia podstawowego Grob G 120TP i pięć Embraerów Phenomów 100 do szkolenia pilotów samolotów wielosilnikowych. Do tego dochodzi dwadzieścia siedem Hawków T2 AJT oraz śmigłowce H135 i H145.

Wszystkie te maszyny tworzą wspólny dla wszystkich rodzajów sił zbrojnych system szkolenia lotniczego Military Flying Training System zarządzany przez prywatną spółkę joint venture Lockheeda i Babcocka – Ascent Flight Training. Na zlecenie konsorcjum inna spóła joint venture złożona z firm KBR i Elbit odpowiada za dostarczenie i serwisowanie samolotów T-6C, G 120TP i Phenom 100.

Zobacz też: Amerykańskie Texany uziemione

(flightglobal.com)

Airwolfhound, Creative Commons Attribution-Share Alike 2.0 Generic