Alugoro, pierwszy okręt podwodny budowany w stoczni PT PAL w Surabai, pomyślnie zakończył próby zanurzenia. W trakcie testów prowadzonych na północ od wyspy Bali Alugoro zszedł na głębokość 250 metrów. Próbę przeprowadzono 21 stycznia.
Okręt został zwodowany w kwietniu 2019 roku, a jego przekazanie marynarce wojennej planowane jest na grudzień tego roku. Jednostka powstaje z pomocą Korei Południowej.
Alugoro należy do typu Chang Bogo, czyli zmodyfikowanego na potrzeby Korei Południowej typu 209/1400. W 2011 Indonezja zamówiła trzy jednostki tego typu, które stały się pierwszymi okrętami podwodnymi budowanymi w Korei Południowej na eksport. Dwa pierwsze okręty, Nagapasę (na zdjęciu) i Ardadedali, zbudowało Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME). Alugoro powstał w większości w Surabai, ale finalny montaż przeprowadzono w Korei.
Indonezja jest do tego stopnia zadowolona ze współpracy z Koreą Południową, ze w kwietniu ubiegłego roku zamówiła kolejne trzy jednostki typu Chang Bogo. Udział indonezyjskiego przemysłu w pracach po raz kolejny wzrósł, ale za końcowy montaż i wodowanie nadal odpowiada Daewoo. Być może dopiero ostatni okręt zostanie zwodowany przez PT PAL.
Zobacz też: Tajwański okręt podwodny na ostatniej prostej
(cnnindonesia.com)
Pingback: #tydzieńwIndonezji: 25 styczeń 2020 – Życie w Indonezji()