W siłach zbrojny Ekwadoru dobiegła końca służba lekkich samolotów transportowych IAI Arawa. Lotnictwo ekwadorskich wojsk lądowych dysponowało już tylko dwiema maszynami tego typu, wchodzącymi w skład 44. Dywizjonu „Pastaza”. Ostatni lot wykonał pod koniec kwietnia samolot o numerze E204.
Ostatni okres służby Araw w barwach Ejército Ecuatoriano upłynął pod znakiem tragedii z 15 marca 2016 roku, w której zginęło dwudziestu dwóch żołnierzy (trzyosobowa załoga i dziewiętnastu skoczków spadochronowych). Na miejsce zniszczonej maszyny numer E206 Ekwador zamówił polskiego M28 Skytrucka.
Arawa została opracowana w latach sześćdziesiątych przez Israeli Aircraft Industries. Oblot prototypu odbył się w listopadzie roku 1969. Arawy nie zdobyły popularności w ojczyźnie, wiele egzemplarzy (za 103 wyprodukowanych) trafiło za to do Ameryki Łacińskiej. Samolot ma długość 12,7 metra, masę własną 3999 kilogramów i maksymalną masę startową 6800 kilogramów.
Hebrajskie słowo arawa ma dwa znaczenia. Jedno z nich to wierzba, ale jest to także nazwa doliny na pograniczu Izraela i Jordanii.
La Aviación del Ejército realizó la ceremonia oficial de despedida de la aeronave IAI Arava para dar paso a su reemplazo el M-28 ▶️ https://t.co/oaXLxleqe6 pic.twitter.com/zSI8JbSJw7
— Nicolás Larenas ✈️ (@n_larenas) 29 kwietnia 2019
Zobacz też: Izraelczycy promują małe okręty w Ameryce Łacińskiej
(infodefensa.com; na fot. Arawa w barwach lotnictwa Hondurasu)