Zakończyła się modernizacja awioniki w pierwszym egzemplarzu samolotu szkolnego T-1A Jayhawk. Samolot należący do amerykańskich sił powietrznych wystartował po raz pierwszy z lotniska zakładowego Field Aerospace w Oklahomie. Samolot wyposażono w zintegrowany pakiet awioniki Collins Aerospace Pro Line 21. Prace przy modernizacji maszyny zaczęły się wiosną zeszłego roku.

Pro Line 21 zostanie zamontowany we wszystkich 178 T-1A należących do US Air Force. Głównym wykonawcą modernizacji jest spółka Collins Aerospace, a poza nią w projekt są zaangażowane również Field Aerospace, Nextant Aerospace, HEBCO i FlightSafety International. Poza modernizacją samolotów, kontrakt obejmuje również dostarczenie szesnastu symulatorów lotu i czternastu uproszczonych symulatorów, które konfiguracją będą odpowiadały zmodernizowanym T-1A.

Pakiet awioniki Pro Line 21 znalazł już zastosowanie w ponad pięciu tysiącach samolotów. Jest to system oparty na „szklanym kokpicie” i według zapewnień producenta oferuje pilotom bardzo dużą świadomość sytuacyjną, jest funkcjonalny oraz bardzo podatny na rozbudowę i dalszą modernizację. T-1 Jayhawk jest zmilitaryzowaną wersją samolotu Beechjet/Hawker 400A używaną do szkolenia pilotów samolotów wielosilnikowych, takich jak KC-135, KC-10, KC-46 czy C-130.

Zobacz też: Amerykańskie Texany uziemione

(collinsaerospace.com)

Collins Aerospace