Airbus Helicopters prowadzi rozmowy z przedsiębiorstwami Boeing i Sikorsky na temat jego zaangażowania w niemiecki program pozyskania nowych ciężkich śmigłowców transportowych, które mają zastąpić starzejące się CH-53G.

Przedstawiciele firmy rozmawiają z obiema amerykańskimi firmami, ponieważ nie wiadomo jeszcze, czy w niemieckim przetargu wygra Boeing CH-47F Chinook czy Sikorsky CH-53K King Stallion. Oba typy śmigłowców intensywnie promowano w czasie zakończonych niedawno targów ILA. Airbus czeka jeszcze na ostateczną specyfikację ze strony rządu niemieckiego i dopiero wtedy będzie mógł ocenić możliwości swojej kooperacji z jednym bądź drugim producentem.

Airbus Helicopters będzie zaangażowany w ten program, ponieważ obecnie serwisuje CH-53 należące do Bundeswehry, a kontrakt obowiązuje do 2020 roku. Firma będzie prawdopodobnie również zaangażowana w serwisowanie nowych śmigłowców, a gładkie przejście na nowy typ będzie szczególnie ważne, dlatego konieczna jest współpraca konkurujących ze sobą na co dzień firm. Formalne zapytanie ofertowe na czterdzieści do sześćdziesięciu śmigłowców spodziewane jest w 2017 roku, a ich służba powinna rozpocząć się w 2022 roku.

(janes.com; fot. Tim Felce (Airwolfhound), Creative Commons Attribution-Share Alike 2.0 Generic)