Dyrektor generalny Saaba Håkan Buskhe zapewnia, że po samoloty wczesnego ostrzegania i kontroli GlobalEye ustawia się już kolejka. Koncern prowadzi obecnie rozmowy z kilkoma potencjalnymi klientami. Niestety Buskhe ujawnił, o które kraje chodzi.
Obecnie dwa prototypy GlobalEye’a przechodzą cykl prób w powietrzu. Buskhe podkreśla, że loty przebiegają bezproblemowo i zakończyła się już integracja wszystkich systemów misji, a zdolności całej platformy przewyższają oczekiwania.
Pierwszym użytkownikiem GlobalEye’a będą wojska lotnicze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, które złożyły zamówienie w listopadzie 2015 roku. Nad Zatokę Perską trafią trzy egzemplarze, a pierwszy – już w przyszłym roku.
GlobalEye – oparty na płatowcu bizjeta Bombardier Global 6000 – wyposażony jest w radiolokator Erieye ER i radar obserwacji nawodnej Leonardo Seaspray 7500E.
Zobacz też: Szwedzi z medalami ze eskortę SR-71
(flightglobal.com)