Według magazynu Hang Kung Chih Shih Aerospace Knowledge w połowie grudnia został oblatany myśliwiec JF-17 Block III. Maszyna ma wykorzystywać rozwiązania z bardziej zaawansowanych chińskich myśliwców, takich jak J-20 i J-10C.

Dokładna data pierwszego lotu JF-17 Block III nie jest znana, grudniowy termin pokrywa się jednak z zapowiedziami z połowy ubiegłego roku. Samolot o numerze seryjnym 3000 powstał w Chengdu w zakładach CAC i tam też po raz pierwszy wzbił się w powietrze.

Zgodnie z zapowiedziami miano zastosować nowszy, mocniejszy silnik, jednak brak jakichkolwiek informacji na ten temat. W konstrukcji fabrycznie nowych maszyn na szerszą skalę mają zostać wykorzystane kompozyty.

Główne zmiany dotyczą jednak elektroniki. JF-17 Block III miał otrzymać nowy zintegrowany kokpit wzorowany na J-20, szerokokątny holograficzny wyświetlacz HUD, nowy system walki elektronicznej i system ostrzegający przed namierzeniem myśliwca przez pociski naprowadzane na podczerwień.

Zastosowano także nowy radar z aktywnym skanowaniem fazowym, najprawdopodobniej chiński KLJ-7A. Umożliwi on zintegrowanie JF-17 z pociskami powietrze–powietrze dalekiego zasięgu PL-15 i średniego zasięgu PL-12. Zwiększeniem zdolności bojowych myśliwca w walce powietrznej na długich dystansach jest szczególnie zainteresowane pakistańskie lotnictwo, upatrujące w tym zniwelowania przewagi indyjskich Su-30MKI.

Zobacz też: Tejas najbliższą przyszłością sił powietrznych Indii

(asiatimes.com)