W czasie dorocznej konferencji Air Force Association rzecznik prasowy Boeinga Larry Chambers poinformował o rozwiązaniu problemów z przeciekającą instalacją paliwową w latających cysternach KC-46 Pegasus. Usterka wyszła na jaw w czerwcu i została uznana za problem pierwszej kategorii, to znaczy potencjalnie zagrażający życiu bądź zdolności do wykonania misji.

Problemem okazał się skomplikowany montaż uszczelek typu U-Cup. Ponadto same uszczelki okazały się wrażliwe na specyficzny sposób ich instalacji przez pracowników Boeinga.

Dowodząca Air Mobility Command generał Jacqueline Van Ovost potwierdziła, że dostępne są już nowe uszczelki i widziała je na własne oczy w czasie wizyty w fabryce Boeinga 7 września. Ponadto rozmawiała już z kierownictwem firmy na temat sposobu ich wymiany w samolotach już dostarczonych. Wyraziła nadzieję, że będzie to już ostatnia poprawka przeciekającego systemu paliwowego.

Nowe uszczelki zostaną zamontowane we wszystkich samolotach dostarczonych do tej pory. Za operację ich wymiany zapłaci Boeing. Do tej pory amerykańskie siły powietrzne odebrały trzydzieści osiem KC-46 – dwa najnowsze na początku września.

Zobacz też: Chile odkupi holenderskie fregaty

(janes.com)

US Air Force / SSgt Brandi Hansen