North American P-51 Mustang
Nasz "musio" jest niewątpliwie legendą w historii lotnictwa. W latach 1944 – 1945 wyprodukowano 15586 sztuk P-51.
Nasz "musio" jest niewątpliwie legendą w historii lotnictwa. W latach 1944 – 1945 wyprodukowano 15586 sztuk P-51.
Kiedy państwo jest jednym z dwóch światowych supermocarstw, musi być przygotowane na różne ewentualności. Na przykład na to, że drugie supermocarstwo zechce któregoś pięknego dnia pozbyć się konkurencji przy pomocy kilkudziesięciu mało używanych rakiet z głowicami atomowymi.
Nikomu chyba nie trzeba tłumaczyć, jak skomplikowanym i trudnym zadaniem jest dobre wyszkolenie pilota współczesnego samolotu bojowego.
SEPECAT Jaguar GR.1A jest jednomiejscowym, dwusilnikowym górnopłatem, zaprojektowanym zgodnie z regułą pól, pełniącym rolę samolotu myśliwsko-bombowego. Resurs płatowca wynosi 6000 godzin lotu. Kadłub jest metalową konstrukcją półskorupową, składającą się z trzech głównych zespołów.
W 1989 US Army, US Navy i Marines rozpoczęli program budowy wspólnego bezpilotowego aparatu latającego. Firmy TRW (obecnie należąca do konsorcjum Northrop Grumman) i Israeli Aircraft Industry wygrały przetarg na dostarczenie pierwszych siedmiu aparatów Hunter w 1993.
W drugiej połowie lat 30-tych lotnictwo myśliwskie Związku Radzieckiego wyposażone było w samoloty myśliwskie I-15, I-15 bis, I-153 oraz I-16, konstrukcji „Króla Myśliwców”, Mikołaja Polikarpowa.
Pod względem układu konstrukcyjnego MiG-31 stosunkowo mało różni się zewnętrznie od samolotu MiG-25.
Anion Herman Gerard Fokker urodził się w 1890 roku na Jawie (Holenderskie Indie Wschodnie). W wieku 20 lat przyjechał do Niemiec, gdzie zbudował swój pierwszy samolot, na którym nauczył się latać. Kolejne udane dwa modele pozwoliły mu na założenie własnej fabryki samolotów.
ADATS jest rakietowym zestawem obrony przeciwlotniczej przeznaczonym do zwalczania celów na małych dystansach i niskich pułapach, zdolnym do rażenia także celów powierzchniowych, produkowanym przez Oerlikon Contraves z siedzibą w Zurychu oraz Oerlikon Contraves, Inc. z siedzibą w Quebecu.
W 1967 roku Ministerstwo Obrony ZSRR na nowo zainteresowało się lotnictwem strategicznym. Powodem ku temu, była decyzja USA by rozwinąć i zbudować projekt AMSA (Advanced Manned Strategic Aircraft).