Marynarka Wojenna Republiki Korei otrzymała 1 lutego pierwszą fregatę typu FFX-II, Daegu. Okręt jest udoskonaloną wersją wcześniejszych fregat typu Incheon (FFX-I).

Największą różnicą w stosunku do poprzedników jest zastosowanie zintegrowanego hybrydowego systemu napędu elektrycznego w układzie CODLAG. Jego serce stanowią turbina gazowa Rolls-Royce MT-30 i para silników wysokoprężnych MTU 12V 1163 TB83. Podobne rozwiązanie zastosowano już na okrętach typu LCS, niszczycielach typu Zumwalt i lotniskowcach typu Queen Elizabeth. Kolejną różnicą w stosunku do poprzedników jest przestronniejszy hangar, pozwalający na obsługę śmigłowców większych niż AW159 Wildcat.

W projekcie FFX-II zdecydowano się na ograniczenie sygnatur okrętu i uczynienie ich bardziej wielozadaniowymi. W wypadku fregat typu Incheon pierwsza seria była optymalizowana pod kątem obrony przeciwlotniczej z możliwością przenoszenia pocisków manewrujących, drugą przeznaczono do zwalczania okrętów podwodnych, natomiast trzecia ma stać się elementem morskiego komponentu obrony przeciwrakietowej. Z kolei fregaty typu Daegu mają być uniwersalnymi okrętami eskortowymi z ewentualną możliwością zwalczania celów lądowych.

W budowie znajdują się jeszcze trzy jednostki. Cała seria ma liczyć łącznie osiem okrętów.

Zobacz też: Hyundai zbuduje fregaty dla Filipin

(navyrecognition.com)

DAPA