Korweta Bojkij odbiła od nabrzeża nieopodal stoczni Siewiernaja Wierf i popłynęła do Kronsztadu. Stamtąd zostanie odprowadzona przez lodołamacze do Bałtijska, gdzie odbędą się ostateczne próby z uzbrojeniem oraz próby państwowe. Wynikający z wstępnych oszacowań termin jej przyjęcia do służby w rosyjskiej marynarce wyznaczony został na późną wiosnę 2013 roku.

Pierwsza część prób stoczniowych odbywała się od 25 września do 22 listopada 2012 roku i zakończyła się pomyślnie. Następnie okręt oczekiwał na montaż dziobowej armaty uniwersalnej A190-01 kalibru 100 mm. W tym czasie okręt podlegał demagnetyzacji.

Stępka pod korwetę Bojkij została położona w stoczni Siewiernaja Wierf mieszczącej się w Sankt Petersburgu w lipcu 2005 roku. Wodowanie nastąpiło 15 kwietnia 2011 roku. Obecnie Bojkij jest trzecim okrętem projektu 20380, po korwecie Stierieguszczij (530) oraz Soobrazitielnyj (531), który w najbliższym czasie zasili rosyjską marynarkę wojenną.

Wielozadaniowy okręt projektu 20380 Stierieguszczij zdolny jest do walki z celami nawodnymi, okrętami podwodnymi, zapewnienia osłony przeciwlotniczej oraz do wsparcia artyleryjskiego sił desantowych. Został on zaprojektowany w technologi stealth. Tę właściwość osiągnięto poprzez zastosowanie specjalnych powłok na kadłubie oraz osłonięcie uzbrojenia i anten radarowych. Dodatkowo zastosowano wiele materiałów o wyjątkowych właściwościach mikrofalowych. Trzon uzbrojenia tych jednostek jest system przeciwokrętowy Uran, armata dziobowa 100mm oraz dwie armaty 30mm. Ponadto w skład wyposażenia wchodzą: przeciwlotnicze rakiety Igła, torpedy, granatniki oraz rakietowo-artyleryjski system przeciwlotniczy Kortik i system przeciwtorpedowy Pakiet-NK. Dodatkową zaletą jest możliwość transportu śmigłowca Ka-27.

(rusnavy.com)