Boeing i USAF zakończyły pierwsze próby tankowania przeprowadzonego przez KC-46 przy użyciu giętkiego przewodu. Samolotem pobierającym paliwo był należący do marynarki wojennej F/A-18.

24 stycznia KC-46 po raz pierwszy zatankował F-16. Następnie planowano przeprowadzenie tej operacji z wykorzystaniem C-17, jednak pojawiła się możliwość wykorzystania F/A-18, więc próbę z samolotem transportowym przesunięto na później. Tankowanie lekkich samolotów jak F-16 i F/A-18 jest wypełnieniem jednego z wymogów przed stwierdzeniem gotowości do rozpoczęcia produkcji egzemplarzy niskoseryjnych.

Teraz można spodziewać się testów pobierania paliwa przez KC-46 z KC-10 lub tankowania wspomnianego wcześniej C-17 lub AV-8B. Przy użyciu sztywnego przewodu, KC-46 może przetaczać 4500, a przy użyciu giętkiego przewodu 1500 litrów paliwa na minutę.

(flightglobal.com, fot. John Parker, Boeing)