W trakcie przerwy pomiędzy kolejnymi etapami prób stoczniowych, okręt podlega demagnetyzacji. Demagnetyzacja okrętu, czyli sprowadzenie pola magnetycznego do minimalnego poziomu jest wykonywana w celu zabezpieczenia przed magnetycznymi minami morskimi. Odbywa się poprzez opasanie kadłuba okrętu zwojami kabli, przez które przepływa prąd elektryczny. Wytworzone pole magnetyczne niweluje pole magnetyczne okrętu.

Korweta oczekuje na montaż dziobowej armaty uniwersalnej A190-01 kalibru 100 mm. Jednak jej dostawa przez firmę Arsienał znacznie się opóźnia. Jej zamontowanie jest warunkiem koniecznym do kontynuowania prób z uzbrojeniem.

Następnie okręt zostanie sprowadzony do Bałtijska, gdzie dojdzie do przeprowadzenia testów uzbrojenia, które będą elementem wieńczącym próby stoczniowe korwety. Ich koniec przewidziany jest na grudzień 2012 roku. Kolejnym etapem będą próby państwowe. Wstępne szacunki przyjęcia do służby to wiosna 2013 roku.

Stępka pod korwetę Bojkij została położona w stoczni Siewiernaja Wierf mieszczącej się w Sankt Petersburgu w lipcu 2005 roku. Wodowanie nastąpiło 15 kwietnia 2011 roku. Obecnie Bojkij jest trzecim okrętem projektu 20380, po korwecie Stierieguszczij (530) oraz Soobrazitielnyj (531), który w najbliższym czasie zasili rosyjską marynarkę wojenną.

Wielozadaniowy okręt projektu 20380 Stierieguszczij zdolny jest do walki z celami nawodnymi, okrętami podwodnymi, zapewnienia osłony przeciwlotniczej oraz do wsparcia artyleryjskiego sił desantowych. Jest on wyposażony w technologię stealth. Tę właściwość osiągnięto poprzez zastosowanie specjalnych powłok na kadłubie oraz osłonięcie uzbrojenia i anten radarowych. Dodatkowo zastosowano wiele materiałów o wyjątkowych właściwościach mikrofalowych. Trzon uzbrojenia tych jednostek jest system przeciwokrętowy Uran, armata dziobowa 100mm oraz dwie armaty 30mm. Ponadto w skład wyposażenia wchodzą: przeciwlotnicze rakiety Igła, torpedy, granatniki oraz rakietowo-artyleryjski system przeciwlotniczy Kortik i system przeciwtorpedowy Pakiet-NK. Dodatkową zaletą jest możliwość transportu śmigłowca Ka-27.

(rusnavy.com)