Jako że nie udało się pozyskać żadnych klientów, Boeing wycofuje z oferty samoloty rozpoznawcze MSA i RAMIS. MSA był morskim samolotem rozpoznawczym zbudowanym na bazie Bombardiera Challengera 605, a RAMIS (również rozpoznawczy) bazował na samolocie King Air 350ER. Ten drugi nie był aktywnie promowany już od 2014 roku.

Boeing opracował Morski Samolot Rozpoznawczy (Maritime Surveillance Aircraft, MSA) i zademonstrował jego możliwości w czasie ponad pięćdziesięciu lotów demonstracyjnych w jedenastu państwach. Jak do tej pory nie znalazł się żaden klient na tę maszynę. W ten sposób Boeing pozostał z trzema głównymi morskimi środkami rozpoznawczymi, którymi są samolot wielozadaniowy P-8 Poseidon, bezzałogowy aparat latający ScanEagle/Integrator i bezzałogowy pojazd podwodny Echo Voyager.

Boeing MSA został po raz pierwszy publicznie zaprezentowany w czasie targów w Farnborough w 2012 roku i był pomyślany jako tańsza alternatywa dla Poseidona. Na mniejszej, a zatem i tańszej platformie samolotu biznesowego była zainstalowana większość systemów elektronicznych znanych z P-8, ale samolot nie miał możliwości przenoszenia żadnego uzbrojenia.

Zobacz też: Protesty Boeinga i Bombardiera w programie Compass Call

(janes.com)

MilborneOne via Wikipedia