Koncern Korea Aerospace Industries wykonał pierwsze próby napędu śmigłowca bojowego LAH (light armed helicopter). Jest to początek ostatniego etapu prób naziemnych. Jeżeli przebiegną one bez zakłóceń, oblot LAH-a może nastąpić jeszcze w pierwszej połowie tego roku.
Śmigłowiec jest testowany w zakładach KAI w Sacheonie na południu kraju. Według KAI cały cykl prób – na ziemi i w powietrzu – jest rozplanowany do roku 2021 włącznie. Pierwszy LAH powinien trafić do służby liniowej – gdzie zajmie miejsce MD530 i AH-1S w lotnictwie wojsk lądowych – w 2022 roku.
LAH jest rozwinięciem konstrukcji Eurocoptera EC155, który z kolei jest pochodną śmigłowca AS356 Dauphin. Napęd stanowią silniki Safran Arriel 2L2 – nowa wersja dobrze znanej i sprawdzonej jednostki napędowej, najmocniejsza w całej rodzinie Arriel. W opracowaniu 2L2 uczestniczyło koreańskie przedsiębiorstwo Hanhwa Techwin, które następnie zostanie producentem tych silników na mocy licencji.
Zobacz też: Korea Południowa rozwija obronę przeciwlotniczą
(flightglobal.com)