Rosyjskie siły powietrzne zakupią samoloty Ił-76MD-90A, które stanowić będą podstawę rosyjskiego transportu strategicznego, po tym jak z powodu inwazji na Ukrainę program budowy samolotu An-70 został wstrzymany.
Nie ujawniono, ile Iłów-76 zostanie zakupionych. Rosja planowała zakupić przynajmniej sześćdziesiąt maszyn An-70, z których dwanaście miało być dostarczonych do 2020 roku. Program rozwoju nowego samolotu został wstrzymany po aneksji Krymu i inwazji na wschodnią Ukrainę. Wydaje się, że Rosjanie całkowicie porzucili już nadzieje na jego kontynuację i będą koncentrować się na rozwoju własnego samolotu odrzutowego.
Do 2020 roku ma być dostarczonych pierwszych trzydzieści Iłów-76MD-90A, które występują również pod oznaczeniem Ił-476. Zmodernizowane samoloty wyposażone są w szklany kokpit, mocniejsze podwozie, usprawnione systemy sterowania oraz mocniejsze silniki. Dzięki temu samolot ma maksymalny udźwig sześćdziesięciu ton i może pokonać dystans 8500 kilometrów. An-70 miał mieć maksymalny udźwig czterdziestu siedmiu ton.
(janes.com)