Średni śmigłowiec wielozadaniowy Mi-38 otrzymał certyfikat typu od rosyjskiej Federalnej Agencji Transportu Lotniczego. Prezes holdingu Wiertolety Rossii Aleksandr Aleksandrowicz Michiejew osobiście odebrał dokument od przewodniczącego agencji Aleksandra Nieradki.
Do prób certyfikacyjnych Mi-38 wykorzystano trzeci i czwarty prototyp Mi-38 wyposażone w silniki Klimow TW7-117W (certyfikowane na początku 2015 roku). Czwarty prototyp zbudowany jest w konfiguracji niemal identycznej jak planowane maszyny seryjne (w zakładach w Kazaniu przygotowano już kadłub pierwszego egzemplarza seryjnego).
Mi-38 to śmigłowiec przeznaczony zarówno dla użytkowników wojskowych, jak i dla użytkowników cywilnych. Pierwotnie opracowywano go jako następcę Mi-8 i Mi-17, obecnie jednak, wobec sukcesów eksportowych Mi-171 (zobacz też: Do Peru dostarczono siedem Mi-171Sz-P), Mi-38 prawdopodobnie będzie promowany nie jako następca, ale jako alternatywa.
Federalna Agencja Transportu Lotniczego przyznała certyfikat typu również śmigłowcowi Ansat w wersji VIP.
(informacja prasowa, fot. Wiertolety Rossii)