Brytyjskie ministerstwo obrony podpisało długo wyczekiwane kontrakty na budowę i dostawę wyposażenia dla fregat typu 26. Głównym wykonawcą jest BAE Systems.
Seria umów pomiędzy rządem a koncernem oraz podwykonawcami jest wyceniana na ponad 170 milionów funtów. Oprócz BAE Systems kontrakty zdobyły Babcock, David Brown Gear Systems, GE Power Conversion , Raytheon Anschuetz, Rolls-Royce Power Engineering, Rohde & Schwarz i WR Davis, które podpisały z BAE umowy na podwykonawstwo. Kierownictwo BAE planuje podpisać łącznie 47 kontraktów z 30 podwykonawcami.
Program budowy fregat typu 26 znajduje się jeszcze w fazie demonstracyjnej, obejmującej zakup wyposażenia i przygotowanie materiałów. Łączny koszt prac w tej fazie jest wyceniany na 859 milionów funtów. Cięcie blach pod pierwszy okręt ma się zacząć pod koniec przyszłego roku. Dostawa pierwszych jednostek jest planowana na rok 2021 lub 2022, co pozwoli rozpocząć wycofywanie fregat typu 23 już w roku 2023. Początkowo mówiono o budowie trzynastu jednostek, jednak ich ostateczna liczba ma zostać ujawniona przez Londyn dopiero pod koniec bieżącego roku. BAE rozważa także możliwość eksportu fregat do Niemiec, Australii i Kanady.
(defensenews.com, fot. Materiały prasowe BAE Systems)