Brytyjskie Laboratorium Nauki i Technologii Obronnych zawarło z zajmującą się tworzeniem gier komputerowych firmą Slitherine umowę na zademonstrowanie potencjału gier komputerowych w ulepszaniu szkolenia. Umowa ma wartość 1,5 miliona funtów i została zawarta na dwa lata.

Tradycyjne oprogramowanie analityczne i szkoleniowe często koncentruje się wyłącznie na algorytmach, a kwestia obsługi pozostawia wiele do życzenia. Aby skutecznie poruszać się między wszystkimi opcjami, często potrzeba dużego doświadczenia, a przecież chodzi właśnie o dopiero uczących się żołnierzy.

Slitherine odpowiada między innymi za takie gry jak Command: Chains of War czy Flashpoint Campaigns, w których wirtualne bitwy i kampanie są rozgrywane na bardzo dużych mapach, a ponadto umożliwiają modelowanie scenariuszy oraz edytowanie parametrów współczesnego i historycznego uzbrojenia. Chociaż w świecie gier mogą uchodzić za rozbudowane i skomplikowane, są znacznie łatwiejsze do opanowania niż klasyczne oprogramowanie szkoleniowe.

Teraz firma będzie musiała wykazać, w jaki sposób można te i inne gry wykorzystać do polepszenia szkolenia brytyjskich żołnierzy.

Zobacz też: Hakerzy wykradli gry komputerowe US Army

(navaltoday.com)

Slitherine