Biuro prasowe petersburskiej stoczni Siewiernaja Wierf poinformowało, że dokonano rozruchu silników fregaty Admirał Kasatonow projektu 22350. W trakcie prób stoczniowych na okręcie badano również pojedynczą i równoległą pracę czterech silników dieslowskich. Stoczniowcy przetestowali także inne systemy, w tym przeciwpożarowy, osuszania, uzdatniania wody pitnej i klimatyzacji.

Na okręcie funkcjonują już ambulatorium, kambuz i mesy oraz kwatery oficerów i załogi, urządzenia sanitarne i codziennego użytku. Dużo czasu pochłania praca nad kabinami: dostawcy wreszcie dostarczyli meble, z którymi spóźniali się już kilka miesięcy. Obecnie opóźniające się przygotowanie kabin i kwater wydaje się przeszłością, dostarczana jest bowiem ostatnia partia mebli. Fregata przechodzi też proces odrdzewiania i malowane są pomieszczenia dla załogi. Te prace mają przebiegać w szybkim tempie, w sumie musi być wykończone 500 pomieszczeń, co ma odbyć się przed przekazaniem jednostki użytkownikowi.

Pod koniec listopada Siewiernaja Wierf zaprezentuje Admirała Kasatonowa zespołowi budowlano-naprawczemu okrętów wojennych. Po akceptacji przez zespół załoga okrętu wprowadzi się na pokład i rozpocznie dwumiesięczny proces zaznajamiania ze sobą i systemami okrętu. Ten etap prawdopodobnie zakończy się w lutym 2018 roku. Pierwsze testu zaplanowane są na wczesne lato.

Według rosyjskiego ministerstwa obrony do 2025 roku w służbie marynarki wojennej ma służyć już sześć okrętów tego projektu. Rosjanie zawsze mają daleko posunięty optymizm, gdyż planują, że za osiem lat mają mieć aż sześć okrętów projektu 22350, ale do tej pory słabo idzie budowa i wprowadzenie do służby trzech fregat. Admirał fłota Sowietskowo Sojuza Gorszkow miał problemy z systemem obrony przeciwlotniczej Riedut i wciąż nie wiadomo, czy ostatecznie je rozwiązano. Ponadto na Admirale Kasatonowie nadal prowadzone są prace wykończeniowe. Admirał Gołowko pozostanie w suchym doku przynajmniej do trzeciego kwartału roku 2017.

Zobacz też: Admirał Kuzniecow ofiarą cięć budżetowych

(navyrecognition.com)

Leo1, Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International via Wikimedia Commons