U.S. Navy zdając sobie sprawę z nieuchronności wymiany sprzętowej rozpoczęła testy katapulty nowego typu w połączeniu z myśliwcem mającym zastąpić dotychczas używane samoloty. Zarówno system EMALS jak i F-35C stanowią spory krok naprzód pod względem technologicznym. Oba programy znajdują się jeszcze w fazie testów i do ich wdrożenia pozostało jeszcze sporo czasu.

Latem tego roku F-35C został podłączony do klasycznej katapulty parowej i według pilota testowego Lt. Christophera Taberta odczucia w samolocie podczas startu przy pomocy EMALS były podobne do tego co przećwiczono wcześniej. Próby przy użyciu EMALS które ograniczono jedynie do 4 i ponad 50 startów przy użyciu klasycznej katapulty dostarczą niezbędnych danych potrzebnych do zweryfikowania możliwości wykonywania startów z lotniskowców przez F-35C. System EMALS ma zostać zamontowany na lotniskowcu USS Gerald R. Forde (CVN 78). Samoloty F-35C różnią się od „lądowej” wersji A większą powierzchnią skrzydeł oraz wzmocnionym podwoziem, które musi wytrzymać znacznie większe obciążenia związane z lądowanie na pokładach lotniskowców.

Więcej lotniczych aktualności znajdziesz w portalu prowadzonym przez autora tej wiadomości. Serdecznie zapraszamy do codziennego odwiedzania portalu infolotnicze.pl