Lockheed Martin zdecydował się nie wystawiać C-130J do przetargu na samolot poszukiwawczo-ratowniczy dla Kanady w ramach programu FWSAR (Fixed Wing Search and Rescue). Maszyna wybrana w tym programie zastąpi obecnie wykorzystywane maszyny: sześć DHC-5 Buffalo (na zdjęciu) i trzynaście C-130H Herculesów.
W przetargu wystartują więc trzy konstrukcje: Embraer KC-390 (pisaliśmy o tym szerzej: Embraer walczy o zamówienie na samolot SAR dla Kanady), Alenia Aermacchi C-27J i Airbus C-295W. Za faworytów uchodzą teraz dwie ostatnie; tymczasem przed oficjalnym zamknięciem okresu składania ofert powszechnie zakładano, że największe szanse będzie mieć właśnie Hercules.
Przetarg FWSAR to najdłuższe tego typu postępowanie w historii Kanady. Wstępne wymagania techniczne ogłoszono w 2002 roku.
(flightglobal.com; fot. John Davies – CYOW Airport Watch, GNU Free Documentation License 1.2)