Najwyższe niemieckie dowództwo zaakceptowało plan zakupu dwóch zbiornikowców dla tamtejszej marynarki wojennej. Okręty typu 707 zajmą miejsce jednostek typu 704, będących w służbie od ponad czterdziestu lat.

Nowe okręty będą miały podwójny kadłub, 20 tysięcy ton wyporności i długość 170 metrów. Będą więc o czterdzieści metrów dłuższe od dotychczasowych zbiornikowców Rhön i Spessart. Zbiorniki będą miały objętość 15 tysięcy metrów sześciennych, a dodatkowo okręty będą mogły zabrać do dwudziestu kontenerów. Okręty będą rozwijały prędkość ponad 20 węzłów.

Oba używane do tej pory zbiornikowce zostały zbudowane w latach siedemdziesiątych na potrzeby rynku cywilnego i odkupione przez niemiecką marynarkę wojenną w 1976 roku. Ich nazwy pochodzą od niewielkich masywów górskich. W 2018 roku na obu jednostkach pojawiły się poważne problemy z napędem i urząd odpowiedzialny za bezpieczeństwo morskie nakazał ich wycofanie do czasu usunięcie usterek.

W 2009 roku Spessart został zaatakowany przez somalijskich piratów, którzy wzięli go za statek cywilny. Załoga odpowiedziała ogniem i odparła atak, a następnie rozpoczęła pościg za uciekającymi piratami, których ostatecznie złapała niemiecka fregata Rheinland-Pfalz typu Bremen.

Zobacz też: Naprawa niemieckiego okrętu logistycznego

(navaltoday.com)

U.S. Navy / Patrick W. Mullen