Rosomak S.A. po raz pierwszy zaprezentowała szerszej publiczności Ciężki Kołowy Pojazd Ewakuacji i Ratownictwa Technicznego (CKPEiRT) Hardun. Spółka z Siemianowic Śląskich wyprodukowała ten wóz na podstawie porozumienia z 2015 roku na dostawę dwudziestu siedmiu egzemplarzy. Wystawiany na MSPO pojazd jest siódmym z kolei dostarczonym wojskom lądowym.
Hardun wypełnia zadania w składzie pododdziałów wyposażonych w wozy kołowe, w szczególności transportery opancerzone Rosomak i inne wersje powstałe na jego bazie. Prowadzi akcje ewakuacyjno-ratownicze oraz holowanie pojazdów, przyczep i naczep o dopuszczalnej masie całkowitej do 26 ton.
Bazą wozu jest podwoziu Scania w układzie 8 × 8 o dopuszczalnej masie całkowitej 36 ton. Ma długość 11,83 metra, szerokość 2,55 metra i wysokość 3,37 metra. Porusza się z maksymalną prędkością 90 kilometrów na godzinę po drodze utwardzonej, zaś na jednym baku paliwa może przejechać od 448 do 655 kilometrów (spalanie zależy od terenu). Może wykonywać zadania w zakresie temperatur od -30 do + 50 stopni Celsjusza.
Kabinę przystosowano do przewożenia czteroosobowej załogi i opancerzono, zapewniając ochronę balistyczną na poziomie 2 według NATO-wskiej normy STANAG 4569A i przeciwminową na poziomie 2B zgodnie ze STANAG 4569B. Z przodu zamontowano lemiesz hydrauliczny, który zarówno umożliwia torowanie drogi w warunkach bojowych, jak i stabilizuje pojazd w trakcie pracy żurawia. Na wyposażeniu jest również wielozakresowe pokrycie maskujące i wyposażenie ratownicze do prowadzenia akcji przy zdarzeniach drogowych w warunkach dziennych i nocnych. Na pojeździe znalazły się uchwyty do transportu powietrznego, morskiego i lądowego.
Hardun otrzymał centralny system pompowania kół z systemem run-flat, podpory stabilizujące i agregat prądotwórczy. Konstrukcja gwarantuje również dużą przestrzeń na wyposażenie specjalistyczne. Do stawienia zasłony dymnej w przypadku ewakuacji transporterów opancerzonych z pola bitwy służą dwa gniazda wyrzutni granatów dymnych kalibru 81 milimetrów.
Na pojeździe zabudowano wyposażenie specjalistyczne niezbędne do realizacji zadań ewakuacji i holowania. Podstawowym elementem jest żuraw hydrauliczny o maksymalnym wysięgu 10,25 metrów i minimalnym 1,7 metra. Udźwig maksymalny na wysięgu minimalnym to 16 ton, na maksymalnym – 3,9 tony. Ponadto załoga dysponuje urządzeniem podnosząco-holowniczym o napędzie hydraulicznym.
W skład wyposażenia specjalistycznego wchodzą też dwie wyciągarki hydrauliczne. Główną, o sile uciągu 240 kiloniutonów, wyposażono w linę o długości 75 metrów prowadzoną do przodu i do tyłu pojazdu. Pomocniczą, o sile uciągu 20 kiloniutonów, wyposażono w linę o długości 220 metrów z takim samym sposobem wydawania. Główna wyciągarka może również służyć do samoewakuacji pojazdu.