Nadzwyczajne walne zgromadzenia Wojskowych Zakładów Lotniczych Nr 2 w Bydgoszczy i Wojskowych Zakładów Lotniczych Nr 4 w Warszawie podjęły uchwały o połączeniu spółek w jeden podmiot ze skutkiem od dnia rejestracji uchwał przez właściwe sądy rejestrowe. Połączenie nastąpi poprzez przeniesienie całego majątku WZL Nr 4 na Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 z jednoczesnym podwyższeniem kapitału zakładowego tych drugich w zamian za akcje, które zostaną wydane akcjonariuszom WZL Nr 4.

– Konsolidacja spółek WZL-2 i WZL-4 jest odpowiedzią na dynamiczny rozwój branży lotniczej i potrzebę szukania nowych strategii biznesowych – powiedział Michał Kuczmierowski, członek zarządu Polskiej Grupy Zbrojeniowej. – Po połączeniu spółka będzie w stanie zaproponować kompleksową ofertę w zakresie obsługi i modernizacji samolotów: płatowców wraz z silnikami. Dzięki optymalizacji procesów i poszerzeniu oferty będziemy mogli jeszcze odważniej konkurować na rynkach międzynarodowych.

Proces konsolidacji realizowany jest w porozumieniu z funkcjonującymi w spółkach organizacjami związkowymi i radami pracowników. Podpisane w październiku porozumienie społeczne gwarantuje zatrudnienie dla wszystkich obecnych pracowników przez pięć lat i mechanizm stałego wzrostu wynagrodzeń. Zasadnicza część procesu integracji odbędzie się między zespołami pracowników. Weszli oni w skład kluczowych zespołów zadaniowych, których zadaniem jest wypracowanie najlepszych rozwiązań strategicznych i organizacyjnych dla połączonego podmiotu.

– Połączenie spółek lotniczych jest dla Polskiej Grupy Zbrojeniowej przełomowe, ponieważ rozpoczyna olbrzymi proces konsolidacji przemysłu obronnego – dodał Kuczmierowski. – Prowadzimy procesy optymalizacyjne, które dotychczas nigdy w polskiej zbrojeniówce nie były w takim zakresie realizowane. Zdobyte w tym procesie doświadczenia będą procentowały w naszych kolejnych działaniach, ale już teraz widać ich pierwsze pozytywne efekty.

WZL Nr 2 to przedsiębiorstwo z ponadsiedemdziesięcioletnim doświadczeniem w prowadzeniu remontów, modernizacji i obsługi samolotów bojowych i transportowych. WZL Nr 4 odgrywają kluczową rolę we wsparciu serwisowym jednostek lotniczych Sił Zbrojnych. Zakłady remontują i serwisują turbinowe silniki odrzutowe do samolotów F-16 (F100-PW-229), MiG-29 (RD-33) i Su-22 (AŁ-21F3) oraz silniki turbinowe do samolotów C295M (PW127G) i śmigłowców Mi-8 (TW2-117A/AG). Spółka świadczy usługi w zakresie produkcji, napraw, diagnostyki części i podzespołów lotniczych oraz zapewnia wsparcie serwisowe w zakresie napraw nieplanowanych silników w oparciu o stacjonarną bazę obsługową i mobilne grupy serwisowe.

Zobacz też: Bułgaria chce produkować T-50

(informacja prasowa)

Maciej Hypś, Konflikty.pl