Długo trzeba było na to czekać, lecz w końcu się stanie. Lotnicza eskadra demonstracyjna amerykańskiej marynarki wojennej, bardziej znana jako Blue Angels, otrzyma Super Hornety. Maszyny te, zmodyfikowane w zakładach Boeinga, do 2022 roku mają całkowicie zastąpić używane przez jednostkę klasyczne Hornety – F/A-18A/B, a w ostatnich latach również F/A-18C/D.

W ramach zawartego 13 sierpnia kontraktu na kwotę 17 milionów dolarów specjalnym modyfikacjom poddanych zostanie dziewięć jednomiejscowych F/A-18E i dwa dwumiejscowe F/A-18F. Pomimo przeróbek, jak twierdzi oficjalna strona internetowa Blue Angels, każdy z jej samolotów (nie licząc Fat Alberta) jest zdolny do powrotu w ciągu siedemdziesięciu dwóch godzin do służby bojowej na lotniskowcu.

W 2016 roku na samo opracowanie modyfikacji maszyn dla Blue Angels, określanej jako ECP 6480, wydano 12 milionów dolarów. Cały proces przeciągał się w związku z koniecznością szybkiego zastąpienia F/A-18C w pierwszoliniowych eskadrach US Navy i niedoborem sprawnych F/A-18E/F. Do Błękitnych Aniołów trafią płatowce z najstarszych serii Super Hornetów, określane jako Block I.

Zobacz też: Błękitne Anioły uziemione przez przyziemne sprawy

(usni.org)

US Navy / Mass Communication Specialist 1st Class Ian Cotter