Wiadomości z odbywających się w Sydney targów PACIFIC2015 obfitują w informacje na temat okrętów podwodnych. Wczoraj pisaliśmy o tym, że Japonia zabiega o kontrakt na okręty podwodne typu Sōryū dla Australii. Dziś zaś pojawiły się doniesienia, że Indonezja jest zainteresowana francuskimi okrętami podwodnymi typu Scorpène.

Przedstawiciele koncernu DCNS przyznali, że negocjacje na szczeblu międzyrządowym już się rozpoczęły. Scorpène’y miałyby stanowić uzupełnienie zamówionych w Korei Południowej większych okrętów podwodnych ulepszonego typu Chang Bogo (pochodnej niemieckiego typu 209).

Drugą opcją rozważaną przez władze w Dżakarcie jest podobno zakup rosyjskich okrętów podwodnych projektu 877. Francuzi zapewniają jednak że ich produkt dużo lepiej pasuje do potrzeb floty Indonezji. Jest to bowiem kraj wyspiarski, a Scorpène 1000 „to platforma zaprojektowana do działań na płytkich akwenach i bardzo trudna do wykrycia w takich warunkach”.

Według danych DCNS okręty typu Scorpène 1000 mają długość 50 metrów i 1000 ton wyporności na powierzchni (około 400 mniej niż jednostki typu Chang Bogo). Mogą zanurzyć się maksymalnie na głębokość 200 metrów i nieprzerwanie spędzić pod powierzchnią pięć dni. Obsadza je załoga licząca od piętnastu do dwudziestu jeden ludzi, na pokład można zabrać również sześciu nurków.

(janes.com; fot. DCNS)

materiały prasowe DCNS