Już oficjalnie wiadomo, że Arabia Saudyjska przyznała Boeingowi kontrakt na dwadzieścia cztery lekkie śmigłowce uderzeniowo-rozpoznawcze AH-6i Little Bird. Warta 234 miliony dolarów umowa obejmuje także partię części zamiennych i osprzęt dla obsługi naziemnej. Dostawy mają się zakończyć najpóźniej 31 grudnia 2016 roku. Jest to de facto pierwszy sukces eksportowy AH-6i. Negocjacje z Jordanią zatrzymały się na razie na etapie listu intencyjnego, w którym założono kupno osiemnastu śmigłowców z opcją na kolejne sześć.

Saudyjskie maszyny trafią do tamtejszej gwardii narodowej, która obecnie prowadzi zakrojony na szeroką skalę program rozbudowy floty śmigłowców. W ramach tego samego programu wzbogaci się ona również o dwanaście AH-64E i dwadzieścia cztery UH-60M.

AH-6i to najnowsza wersja wiekowej już konstrukcji Hughesa – OH-6 Cayuse. Wyposażono ją w nowy silnik Rolls-Royce 250-C30R/3M, sześciołopatowy wirnik, cztery węzły uzbrojenia (zamiast dwu, jak w poprzednich wariantach śmigłowca) i awionikę opartą na tym samym oprogramowaniu co awionika AH-64E.

(janes.com; fot. Boeing)

Boeing