Kilka dni po wyrażeniu przez władze Stanów Zjednoczonych zgody na eksport myśliwców Boeinga do Kuwejtu i Kataru dziennik Kuwait Times potwierdził, że kraj ten zakupi dwadzieścia osiem F/A-18E/F. Co może być jednak pewnym zaskoczeniem, jak oznajmił szef zakupów uzbrojenia i logistyki kuwejckich sił zbrojnych, generał dywizji Lafi Al-Azmi, w ramach kontraktu Amerykanie mieliby odkupić dotychczas używane przez ten kraj F/A-18C/D.
Dotąd źródła amerykańskie nie potwierdziły tej wiadomości. Niejasny jest także aspekt formalny zagadnienia – stroną w kontrakcie na F/A-18E/F jest Boeing, nie wiadomo więc, w jaki dokładnie sposób kuwejckie F/A-18C/D mogłyby trafić do formacji amerykańskich. Na pewno potrzebowałyby jednak przeglądu i dostosowania wyposażenia do standardów innego użytkownika. Wobec zamiarów rychłego pożegnania F/A-18C przez US Navy nietrudno natomiast zgadnąć, że odkupione Hornety zapewne trafiłyby do mającego ostatnio duży deficyt tego typu maszyn Korpusu Piechoty Morskiej.
Kuwejt otrzymał w latach 1992–1993 czterdzieści Hornetów, w tym trzydzieści dwa F/A-18C i osiem F/A-18D. Jedną z maszyn dwumiejscowych utracono. Ponieważ Hornety kuwejckich wojsk lotniczych nie były używane z pokładów lotniskowców, co naraża samolot na duże obciążenia strukturalne podczas startu i lądowania oraz długotrwały silnie korozyjny wpływ wody morskiej, można przypuszczać, że te stałyby się jednymi z najmniej wyeksploatowanych F/A-18C/D w służbie US Marine Corps.
Byłby to już drugi przypadek, gdy zakup maszyn wycofanych z sił powietrznych innego państwa ratuje nadwątlone zasoby USMC. W 2011 roku Amerykanie odkupili od Wielkiej Brytanii siedemdziesiąt dwa Harriery wraz z zapasem części. Wprawdzie brytyjskie samoloty potraktowano jedynie jako kolejne źródło części, ale operacja ta okazała się na tyle skuteczna, że opóźniono nieco przezbrajanie eskadr AV-8B w F-35B, wyższy priorytet nadając eskadrom F/A-18.
Ciekawostkę stanowi fakt, że nie byłby to także pierwszy raz, gdy za sterami kuwejckich F/A-18C/D zasiądą piloci USMC. Według szczątkowych informacji w dostawach tych maszyn brali udział między innymi lotnicy z nieistniejącej już eskadry rezerwy VMFA-321 „Hell’s Angels”. Kuwejckie Hornety brały też udział w ćwiczeniach z należącymi do US Marine Corps AV-8B.
Sprzedaż Super Hornetów do Kuwejtu ma parę innych ciekawych aspektów. Kraj ten mógłby się stać pierwszym i jedynym na świecie użytkownikiem konforemnych zbiorników paliwa oferowanych w ramach pakietu modernizacyjnego Advanced Super Hornet, tym samym być może szerzej otwierając Boeingowi drzwi do wprowadzenia tego rozwiązania w US Navy. W pakiecie z F/A-18E/F oprócz standardowych zasobników celowniczych AN/ASQ-228 ATFLIR znalazły się zaś AN/AAQ-33 Sniper – przeznaczone dla kuwejckich Typhoonów, ale używane także przez kanadyjskie CF-188 i przetestowane pod kątem stosowania na F/A-18E/F.
(kuwaittimes.com, dsca.mil; fot. Mike Freer – Touchdown-aviation, GNU Free Documentation License, Version 1.2)