Lockheed Martin podaje na swojej stronie internetowej, że 21 października jego zakład w Marietcie w Georgii opuścił 2600. wyprodukowany samolot rodziny C-130 Hercules. Egzemplarz ten, w wersji MC-130J Commando II (na zdjęciu), dzień później przekazano 9. Eskadrze Operacji Specjalnych USAF-u w bazie Cannon w stanie Nowy Meksyk. Siły powietrzne Stanów Zjednoczonych są największym na świecie operatorem C-130J, które są nadal produkowane.

15 października producent ogłosił natomiast, że w tym roku osiągnięto wynik 2 milionów godzin lotów najnowszych transportowców tej rodziny: C-130J i pokrewnych, określanych też jako Super Herculesy. Na wynik ten maszyny pracowały przez trzydzieści trzy lata, w okresie od pierwszego lotu C-130J, który odbył się 5 kwietnia 1996 roku, do końca lipca bieżącego roku.

Samoloty tej wersji otrzymało dotąd dwudziestu użytkowników w osiemnastu krajach. Jak podaje Lockheed Martin, w kolejności chronologicznej były to: Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Australia, Włochy, Dania, Norwegia, Kanada, Indie, Katar, Irak, Oman, Tunezja, Izrael, Kuwejt, Korea Południowa, Arabia Saudyjska, Francja i Bahrajn. A lista wciąż się powiększa.

Zobacz też: Zamówiono nowego Grubego Alberta

(lockheedmartin.com)

Lockheed Martin / Andrew McMurtrie