US Army przez dwa tygodnie testowała w Fort Benning w Georgii lekki gąsienicowy pojazd opancerzony Wiesel 2. Testy odbywały się w sierpniu (informacje w mediach pojawiły się jednak dopiero teraz), a uczestniczyli w nich przedstawiciele amerykańskich firm przemysłu obronnego. Jest to część starań wojsk lądowych Stanów Zjednoczonych, które chcą wyposażyć kawalerię pancerną w lekki pojazd rozpoznawczy.

Wiesel 2 był również wystawiany na pokazach Modern Day Marine w bazie piechoty morskiej Quantico w stanie Virginia. – Przyszły pojazd musi mieć potencjał umożliwiający niszczenie wrogich oddziałów rozpoznawczych i siłę ognia zapewniającą ochronę dla oddziałów piechoty – powiedział generał broni H.R. McMaster, dyrektor wojskowej agencji Army Capabilities Integration Center, na konferencji zorganizowanej podczas pokazów.

Wiesel 2 jest modyfikacją pojazdu Wiesel 1. Cechuje się dłuższym niż poprzednik kadłubem i mocniejszym silnikiem. Przedział desantu został powiększony o prawie sto procent, z tyłu Niemcy zamontowali zaś dodatkowy właz, przez który żołnierze mogą szybko opuścić pojazd. Wiesel 2 znajduje się w służbie niemieckich jednostek liniowych głownie w konfiguracji lekkiego pojazdu przeciwlotniczego (LeFlaSys), w wariantach centrum dowodzenia obrony przeciwlotniczej, radaru służącego do wykrywania celów powietrznych i wyrzutni pocisków przeciwlotniczych. Poza tym Bundeswehra wykorzystuje pojazd tego typu w konfiguracji wozu patrolowego.

Wiesela 2 opracowała niemiecka firma Rheinmetall Landsysteme. Kadłub pojazdu jest w całości spawany, zapewnia załodze ochronę przed odłamkami i pociskami z broni kalibru 7,62 milimetra. W podstawowej wersji pojazd jest wyposażony w wieżyczkę Wegmanna uzbrojoną karabin maszynowy kalibru 7,62 milimetra zdalnie sterowany z wnętrza pojazdu i obsługiwany przez dowódcę. Wiesel 2 może być transportowany przez śmigłowiec CH-53, w którym mieszczą się dwa takie pojazdy, a także podwieszany pod śmigłowcami CH-53 i CH-47.

(armyrecognition.com; fot. Rheinmetall AG, via Wikimedia Commons, na licencji Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported)