Jak dowiedzieli się nieoficjalnie dziennikarze FlightGlobal, Pakistan chce zorganizować oblot najnowszej wersji myśliwca JF-17 – oznaczonej Block III – jeszcze w tym roku. Nie wskazano niestety konkretnej daty, więc trudno ocenić, jak realne są te zamierzenia.
Poza tym Pakistańczycy szykują się do podjęcia decyzji o kluczowych elementach konfiguracji JF-17 Block III. Przede wszystkim zamierzają w końcu wybrać radiolokator klasy AESA, który zainstalują w swojej maszynie. Rywalizacja toczy się między dwoma urządzeniami produkcji chińskiej: CETC KLJ-7A i niewymienionym z nazwy radarem korporacji AVIC.
Planowane są też zmiany w płatowcu. Pakistan chce w bliżej nieokreślonej przyszłości wymienić silnik Klimow RD-93 na mocniejszą jednostkę napędową. Aby umożliwić jej działanie, już teraz powiększone zostaną wloty powietrza do silnika. O ile jednak zmiany w zakresie wyposażenia elektronicznego będą sukcesywnie wprowadzane także w maszynach w konfiguracji Block II, o tyle zmiany w płatowcu obecne będą jedynie w maszynach fabrycznie nowych.
Obecnie w pakistańskich wojskach lotniczych służy dziewięćdziesiąt osiem JF-17.
Zobacz też: JF-17 zestrzelił irańskiego drona
(flightglobal.com)