Przed zbliżającymi się targami Paris Air Show Boeing zachęca potencjalnych zagranicznych klientów do zamawiania V-22, bo jego produkcja zbliża się do końca. Koncern prowadzi rozmowy z kilkunastoma potencjalnymi klientami, ale do tej pory, poza amerykańskimi siłami zbrojnymi, V-22 zamówiła jedynie Japonia.

– Zbliżamy się do końca okienka, w którym można składać zamówienia – mówi Rick Lemaster odpowiadający za globalną sprzedaż pionowzlotów Boeinga. – Jesteśmy mniej więcej w połowie realizacji obecnego, trzeciego wieloletniego kontraktu, więc czas na podpisanie kontraktów z rządem amerykańskim na nowe V-22 upłynie mniej więcej we wrześniu 2020 roku.

Dotychczasowa sprzedaż V-22 obejmuje 360 sztuk MV-22B dla US Marine Corps, 54 sztuki CV-22B dla US Air Force, 48 sztuk CMV-22B dla US Navy i 17 egzemplarzy MV-22B dla japońskich sił zbrojnych. Lemaster powiedział, że widzi potencjał eksportowy na przynajmniej pięćdziesiąt sztuk, ale przyznaje, że dotychczasowy poziom eksportu jest rozczarowujący.

– Biorąc pod uwagę możliwości oferowane przez V-22, myślałem, że na tym etapie programu będziemy znacznie bardziej zaawansowani, jeśli chodzi o klientów zagranicznych – mówi Lemaster. – Niektórzy twierdzą, że to bardzo drogi śmigłowiec, ale to też bardzo tani C-130. Jeśli chcesz maszynę, która wypełnia obie role, to jest rozwiązanie dla ciebie.

Zobacz też: Izrael znów zainteresowany Ospreyami

(janes.com)

S Navy / Mass Communication Specialist Seaman Jonathan Nelson