Siły powietrzne Stanów Zjednoczonych zaprezentowały pierwszy zmodernizowany samolot szkoleniowy T-38C Talon. Samolot został zaprezentowany w bazie San Antonio-Randolph w Teksasie.

Modernizacji opatrzonej kryptonimem Pacer Classic III podlegać będzie 150 z 453 T-38C znajdujących się w służbie. Główne prace polegać będą na wzmocnieniu kadłuba, tak by samoloty mogły pozostać w służbie do 2029 roku. Obecnie w warsztatach znajduje się jedenaście dalszych samolotów, a w przyszłym roku zmodernizowanych ma być siedemnaście kolejnych. Zakończenie programu zaplanowano na 2021 rok.

Mimo że T-38C wszedł do służby w 2002 roku, to jego konstrukcja bazuje na T-38A pochodzącym z 1961 roku. Do 1972 roku, gdy produkcja została zakończona, zbudowano ponad 1100 tych samolotów. Pięćdziesiąt oryginalnych T-38A nadal znajduje się w służbie USAF.

Program Pacer Classic został zainicjowany w 1984 roku w celu wydłużenia służby T-38 do 2020 roku. Rozpoczęty w 2001 roku Pacer Classic II miał wydłużyć ich służbę o kolejnych sześć lat i obejmował między innymi wymianę foteli katapultowanych, hamulców, podwozia, systemu kierowania, wzmocnienie skrzydeł oraz bardziej odporną na zderzenia z ptakami osłonę kabiny.

(janes.com, fot. U.S. Air Force photos by Senior Airman Matthew C. Simpson)