Wielozadaniowy atomowy okręt podwodny USS La Jolla został z powodzeniem przerobiony na zacumowany okręt szkolny. Prace na okręcie prowadzone w stoczni Norfolk Naval Shipyard zakończyły się 7 listopada.

Stocznia otrzymała kontrakt na modyfikację dwóch okrętów podwodnych. Drugim jest USS San Francisco, który wszedł do stoczni w styczniu 2017 roku. Obie jednostki będą wykorzystywane w jednostce szkolącej operatorów reaktorów jądrowych (Nuclear Power Training Unit) w Charlestonie w Karolinie Południowej.

– Przerobienie USS La Jolla na zacumowany okręt szkolny jest wspaniałą inwestycją w przyszłość marynarki wojennej – powiedział dowódca okrętu komandor porucznik John Smith. – Szkolenie prowadzone na nowoczesnym okręcie stanowi znaczącą poprawę warunków nauki i gwarantuje bezawaryjne działanie przez wiele lat, co jest kluczowe dla zwiększenia efektywności szkolenia.

W ramach prowadzonych prac kadłub okrętu rozcięto w dwóch miejscach, a w środek wstawiono trzy nowe sekcje z pomieszczeniami edukacyjnymi. Tym samym długość okrętu zwiększyła się o dwadzieścia trzy metry. Ponadto okręt przeszedł prace serwisowe typowe dla standardowych jednostek typu Los Angeles.

Stocznia Norfolk Naval Shipyard nie buduje nowych okrętów od podstaw. Przebudowa dwóch okrętów podwodnych typu Los Angeles na jednostki szkolne to zadanie najbardziej przypominające budowę nowych okrętów, które stocznia realizowała w ciągu ostatnich sześćdziesięciu lat.

Zobacz też: Zasady nazywania okrętów US Navy

(naval-technology.com)

U.S. Navy / Shayne Hensley