Słowackie przedsiębiorstwo MSM zaprezentowało prototyp kołowego transportera opancerzonego Corsac z napędem 8 × 8. Pojazd został opracowany przy udziale szerokiej gamy partnerów, w tym Konštrukty, General Dynamics European Land Systems – Steyr i spółki EVPÚ a. s. W rzeczywistości jest to modernizacja transportera Pandur II 8 × 8.

Corsac to pojazd o długości 7,43 metra, szerokości 2,76 metra i wysokości 2,95 metra, ważący 19,8 tony. Prześwit wynosi 45 centymetrów. Załoga składa się z trzech żołnierzy: dowódcy, kierowcy i działonowego. Pojazd można obsadzić dodatkowo sześcioma żołnierzami desantu lub załadować zaopatrzenie o wadze 9500 kilogramów. Ochrona balistyczna kształtuje się na poziomie 2 według normy STANAG 4569. Oznacza to, że pojazd jest odporny na ostrzał za pomocą amunicji przeciwpancernej 7,62 × 39 milimetrów z trzydziestu metrów. Można je zwiększyć do poziomu 3 lub 4 poprzez dodanie dodatkowego pancerza w postaci płyt ceramicznych. Ochrona przeciwminowa zapewniona jest na poziomie 3A/B według normy STANAG 4569.

Corsac napędzany jest silnikiem wysokoprężnym Cummins ISLe HPCR o mocy 450 koni mechanicznych. Maksymalna prędkość po utwardzonej nawierzchni wynosi 115 kilometrów na godzinę. Zasięg Corsaca wynosi 650 kilometrów. Ma zdolności amfibijne, podczas pokonywania przeszkód wodnych pływa z prędkością 10 kilometrów na godzinę.

Część wyposażenia wyprodukowały przedsiębiorstwa słowackie. Dobrym przykładem jest wieża Turra 30, która jest produkowana przez EVPÚ a. s. Może być uzbrojona w armatę automatyczną 2А42 kalibru 30 milimetrów lub amerykańską Bushmaster Mk 44, karabin maszynowy kalibru 7,62 milimetra i dwie wyrzutnie przeciwpancernych pocisków kierowanych 9K113 Konkurs. Opcjonalnie można w zamian montować wyrzutnie pocisków Spike.

(janes.com; na zdjęciu Pandur II podczas testów w Czechach, fot. Ministerstvo obrany České republiky, domena publiczna)