W sierpniu 2018 roku Singapur odebrał pierwszą latającą cysternę A330MRTT. Wraz z dostawami kolejnych samolotów tego typu zamierza pozbyć się dotychczas używanych latających cystern – czterech KC-135R.

Rząd singapurski nie ma jeszcze sprecyzowanych planów dotyczących starych samolotów. Zostały one wyprodukowane w Stanach Zjednoczonych i w związku z tym jakakolwiek ich dalsza sprzedaż jest uzależniona od zgody Waszyngtonu. Nieoficjalnie wiadomo, że zgłosił się przynajmniej jeden potencjalny nabywca tych samolotów, ale nie wiadomo, o które państwo chodzi.

Oficjalnie KC-135R mają być stopniowo wycofywane wraz z dostawami kolejnych A330MRTT, ale praktycznie stare samoloty nie latają już od końca czerwca, a na początku lipca odbyła się ceremonia ich wycofania ze służby. Singapur bardzo poważnie podchodzi do tajemnicy wojskowej i często nie ujawnia wielu informacji dostępnych powszechnie w przypadku innych sił zbrojnych.

Singapur kupił cztery KC-135A w połowie lat dziewięćdziesiątych. Są to maszyny wyprodukowane w latach 1959–1963, które zostały odzyskane ze składowiska AMARG i zmodernizowane do wersji KC-135R. Poza azjatyckim państwem znajdują się w uzbrojeniu Stanów Zjednoczonych, Francji, Turcji i Chile. Singapurskie A330MRTT zostały zamówione w 2014 roku.

Zobacz też: Singapur zamówi cztery F-35

(defensenews.com)

Aldo Bidini, GNU Free Documentation License, Version 1.2