Lockheed Martin i Rheinmetall zapowiedziały, że wspólnie będą oferować MH-60R Deutsche Marine. Seahawki są jednym z kandydatów w postępowaniu na następców Sea Lynxów.

Niemiecka marynarka wojenna planuje wycofać ze służby dość wiekowe już śmigłowce w roku 2025. Obecnie na stanie znajduje się dwadzieścia jeden maszyn w wariancie zwalczania okrętów podwodnych.

Lockheed Martin i Rheinmetall to nie jedyni oferenci. Airbus oferuje swojego NH90, który w wersji transportowej i SAR został już zamówiony przez Deutsche Marine. O kontrakt ubiega się także Leonardo z wersją rozwojową Lynxa, czyli AW 159 Wildcatem.

Niewykluczone, że Lockheed Martin i Rheinmetall będą próbować w jakiś sposób połączyć ofertę na śmigłowce zwalczania okrętów podwodnych z propozycją nowego ciężkiego śmigłowca transportowego dla Luftwaffe. CH-53K Lockheeda Martina konkuruje w tym postępowaniu z CH-47F Boeinga.

Zobacz też: Dania: Lynxy wycofane, MH-60 w służbie

(reuters.com)

Lockheed Martin